Sunday, December 9, 2012


LEGAL DELAY praying

إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا
Indeed, prayer is fard timed over those who believe. (Surah An-Nisa 103)

واعلم أن الصلاة تجب بأول الوقت وجوبا موسعا فله التأخير عن أوله إلى وقت يسعها بشرط أن يعزم على فعلها فيه, ولو أدرك في الوقت ركعة لا دونها فالكل أداء وإلا فقضاء

Know that the obligatory prayers at the beginning of time, mandatory freely, that may delay the prayer from the beginning until the end of time, which is enough time to implement them, on the condition that intend 'azam (planned) will be prayers at this time. If within only do one raka'at, not under one raka'at, then all raka'at including making cash, while if it does not include qodlo.

ويأثم بإخراج بعضها عن الوقت وإن أدرك ركعة نعم لو شرع في غير الجمعة وقد بقي ما يسعها جاز له بلا كراهة أن يطولها بالقراءة أو الذكر حتى يخرج الوقت وإن لم يوقع منها ركعة فيه على المعتمد فإن لم يبق من الوقت ما يسعها أو كانت جمعة لم يجز المد ولا يسن الاقتصار على أركان الصلاة لإدراك كلها في الوقت

Someone sinner, if postpone prayers until the time of prayers over the limit, although the time to do one raka'at. Yes so, if you do the last Friday prayers in addition to the remaining time to pray, to him be without makruh, extending reading and dhikr prayer, prayer times over the limit, even though no one else in the raka'at-time, according to the opinion strong. Conversely, if not enough time left Friday prayers or prayer should not prolong the reading and dhikr. And also not disunnahkan pillars shorten the prayer because prayer raka'at pursuing all the time.


(فرع) يندب تعجيل صلاة ولو عشاء لأول وقتها لخبر "أفضل الأعمال الصلاة لأول وقتها" وتأخيرها عن أوله لتيقن جماعة أثناءه وإن فحش التأخير ما لم يضق الوقت ولظنها إذا لم يفحش عرفا لا لشك فيها مطلقا

(Sub discussion) disunnahkan immediately Isha prayers despite that early time, based on the hadith "the ultimate act of prayer is to pray at the beginning of time". (Narrated Thabraniy). Also disunnahkan delaying prayers if convinced of the congregation, though less well delay the prayer, if not narrow the time, and based on the notion of a congregation if either by convention, not because of doubts about the congregation, absolutely.

والجماعة القليلة أول الوقت أفضل من الكثيرة آخره, ويؤخر المحرم صلاة العشاء وجوبا لأجل خوف فوات حج بفوت الوقوف بعرفة لو صلاها متمكنا لأن قضاءه صعب والصلاة تؤخر لأنها أسهل من مشقته ولا يصليها صلاة شدة الخوف, ويؤخر أيضا وجوبا من رأى نحو غريق أو أسير لو أنقذه خرج الوقت

Little congregation at the beginning of time greater than a lot of the congregation at the end of time. A ihram (pilgrim) must delay Isha behind Hajj because of fear left behind before staying at 'Arafat, if he evening prayers in his place, because qodlo wukuf more difficult then the obligatory prayer was delayed because of the difficulty it easy wukuf pursuit. Here, do not do prayers by praying Syiddatul-Khauf (because very scared). And shall put off praying for people who look and will help people drowned or imprisoned criminals, although rescued through out the prayer time. (Prayer to diqodlo)

(فرع) يكره النوم بعد دخول وقت الصلاة وقبل فعلها حيث ظن الاستيقاظ قبل ضيقه لعادة أو لإيقاظ غيره له وإلا حرم النوم الذي لم يغلب في الوقت

(Sub discussion) Makruh sleep after entering the time of prayer and did not pray, if thought to be awakened before a narrow time praying or anyone to wake him. If you do not like that, then the unclean sleeping at the time of entry and have prayer time to pray, who can not master time.

(فرع) يكره تحريما صلاة لا سبب لها كالنفل المطلق ومنه صلاة التسابيح أو لها سبب متأخر كركعتي استخارة وإحرام بعد أداء صبح حتى ترتفع الشمس كرمح وعصر حتى تغرب وعند استواء غير يوم الجمعة, لا ما له سبب متقدم كركعتي وضوء وطواف وتحية وكسوف وصلاة جنازة ولو على غائب وإعادة مع جماعة ولو إماما وكفائتة فرض أو نفل لم يقصد تأخيرها للوقت المكروه ليقضيها فيه أو يداوم عليه

(Sub discussion) Makruh Tahrim (same as haram) to pray that does not have a cause, such as the sunnah prayers mutlaq including prayer beads, or prayer that is why at the end such as prayer and prayer istihkoroh ihram, after the morning prayer until the sun rose one tumbak, after afternoon prayers matahri until sunset, when the sun is directly over head except on Friday. Not illegal if in these times that is why praying in front, like wudlu sunnah prayers, prayers Thowaf sunnah, sunnah prayers tahiyyatul mosque, the eclipse sunnah prayers, praying corpse, although remains unseen, though the congregation to repeat as priests, as qodlo pray fard, sunnah prayers qodlo, which is not bermaskud postponed due to do so in time makruh or routinely done in time makruh.

فلو تحرى إيقاع صلاة غير صاحبة الوقت في الوقت المكروه من حيث كونه مكروها فتحرم مطلقا ولا تنعقد ولو فائتة يجب قضاؤها فورا لأنه معاند للشرع

If prayer is not the owner of the time, deliberately and specifically intended to do at the time makruh, which indeed turned out to be a makruh (abis dawn, asr or the sun above the head), then it is absolutely forbidden, and the prayer is not valid, despite the obligatory prayers qodlo do at the moment, because she broke the rules of religion.

God knows everything

No comments:

Post a Comment